مزایای ميني چيلر
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

ميني چيلر چيست؟

ميني چيلر يا همان چيلر آپارتماني چيلرهاي هوايي كوچک و کم صدايي هستند که داراي ظرفيت کمتر از 20 تن تبريد بوده و براي آپارتمان ها، ويلاها، ساختمان هاي مسکوني، تجاري و اداري کوچک كه مي خواهند سرمايش و حتي گرمايش مستقلي داشته باشند و مشكلات مربوط به موتورخانه مركزي را نداشته باشند، به كار مي رود. اساس کار اين تجهيزات مانند چيلر بوده و به اين صورت است که با خنک کردن آب در اواپراتور و ارسال آن براي فن کويل ها، سرمايش مورد نياز ساختمان را فراهم مي کند. در واقع نسبت به چيلر ابعاد کوچک تر و ظرفيت کمتري دارد و معمولاً به صورت هوا خنک (کندانسور هوا خنک) ساخته مي شود و نيازي به برج خنک کننده و متعلقات آن ندارد. اين تجهيزات سرمايشي داراي ابعاد بسيار جمع و جور و فشرده هستند و به راحتي و بدون نياز به موتورخانه در اماکن مختلف مسکوني، اداري، تجاري، ورزشي، صنعتي قابل نصب هستند. در جاهايي که نياز به استفاده بيشتر از يک ميني چيلر باشد، مي توان از چند ميني چيلر به صورت ترکيبي با يکديگر استفاده نمود.

عملکرد دستگاه ميني چيلر

طرز کار و نحوه عملکرد دستگاه ميني چيلر بستگي به محل استفاده از آن دارد. اگر از آن به‎عنوان سيستم سرمايش صنعتي استفاده شود، آب در يک مبدل حرارتي وارد مي‎شود و سپس اين مبدل دماي آن را کاهش مي‎دهد. اگر دستگاه ميني چيلر را به ‎عنوان يک سيستم سرمايش ساختماني مورد استفاده قرار دهيد در اين‎ صورت آب با پمپ به به درون هواسازها و يا فن کويل‎هاي درون ساختمان وارد مي‎شود و در آنجا اين آب خنک مي‎شود. جالب است بدانيد ميني چيلرهايي که از لوله‎هاي مسي فين‎دار ساخته مي‎شوند، بدون مصرف حتي قطره اي آب، فرآيند خنک شدن را انجام مي‎دهد.

در دستگاه ميني چيلر صنعتي، آب سرد خروجي از دستگاه ابتدا وارد يک مبدل مي‎شود و پس از اينکه در اين مبدل به جريان درآمد و حرارت اضافي اسيد سولفريک را جذب نمود؛ بار ديگر به سيستم برمي‎گردد تا دوباره سرد و پمپاژ شود. اما در دستگاه ميني چيلر ساختماني وضعيت به نحو ديگري است. در واقع، در اين دستگاه ها يک يا چند فن به شکل‎هاي مختلف ديواري، زميني و سقفي نصب مي‎شود. ميني چيلر آب را سرد کرده و آن را به وسيله فن‎ها پمپاژ مي‎کند.

نکته قابل توجه ديگر اين است که ميني چيلرها براي تآمين گرمايش هم مورد استفاده قرار مي گيرند که براي استفاده از اين قابليت، تنها کافي است به جاي آب سرد، آب گرم وارد قسمت پمپاژ شود.

محل نصب ميني چيلر

ميني چيلر ها که سيکل تبريد آنها بر اساس ظرفيت، داراي يک يا چند کمپرسور اسکرال و يک يا چند مدار مي باشد، معمولاً در تراس يا پشت بام ساختمان نصب مي شوند و با خنک كردن آب در اواپراتور، آن را به داخل ساختمان منتقل کرده و اين آب با جريان يافتن در کويل فن كويل ها، سرمايش مورد نظر هر يک از فضاهاي داخلي ساختمان را تأمين مي نمايند.

براي مطالعه بيشتر در زمينه ميني چيلر و مقالات مرتبط با انتخاب و خريد چيلر صنعتي مي توانيد به مجله ونداد تجهيز مراجعه کنيد. همچنين، فروشگاه اينترنتي ونداد تجهيز به عنوان مرجع تخصصي فروش انواع تجهيزات در حوزه تهويه مطبوع، گرمايشي، سرمايشي و موتورخانه، پمپ و سيستم هاي آبرساني، استخر سونا و جکوزي، تصفيه آب و هوا با تنوع بسيار زياد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تيمي فني و متخصص تلاش دارد تا بهترين کيفيت و رضايت را از آن هموطنان و به ويژه صنعت گران نمايد. در صورتي که قصد خريد چيلر يا محصولات مشابه ديگري داريد و نياز به مشاوره داريد مي توانيد براي اطلاعات بيشتر و همچنين مشورت با کارشناسان فروش ونداد تجهيز تماس بگيريد.




:: برچسب‌ها: مینی چیلر , خرید مینی چیلر , انواع مینی چیلر , قیمت مینی چیلر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: